Moje dojmy z (uspesne) vymeny zarovky praveho denniho svetla na peugeotu 5008 s halogeny.
Background: Zarovka je astronomicky draha (stovky az tisicovka Kc), nesehnatelna mimo Peugeot/Citroen a dale se k ni da dost blbe dostat.
Shrnuti mych zkusenosti:
1) Original zarovku mimo servis koupit nejde.
2) Na vyndani zarovky neni treba nic rozebrat (detaily dole).
3) Zarovku lze dobre nahradit nekolika beznymi typy.
Nejdriv vymena. Otevrit motor, koukat na reflektor shora a pritom rukou
nahmatat vicko pod zarovkou. Je to plastovy krouzek (nekde na foru je i
fotka), uprostred ma Torx T40 (hvezdicka). Da se tam rukou dostat dvema
zpusoby, bud smerem jakoby od spolujezdce nebo smerem od chladice. To
druhe je
spravne - daleko vice prostoru. Lip mi to slo levackou, kdyz jsem stal
vedle blatniku ve smeru jizdy.
Dalsi krok je dostat tam ten T40 klic s racnou. Neni to tezke, ale
hlavne neupustit to. Upustil jsem -> odmontovani podbehu (chvilinka
prace, par
sroubu v plastu), klic pak vypadl sam. Napodruhe jsem vicko uspesne
povolil. Pozor! Jde jen o pootoceni o cca 60 stupnu, zadna cela otacka!
Dale se vicko vytahne smerem dolu. Neni treba nacini, jen minuta
trpelivosti a jde to vyviklat. V ruce zustane vicko a v nem zarovka v
objimce.
Po vymene zarovky se rutinne vicko s novou zarovkou rukou vrati na misto a jen rukou pootoci zpet, naradi netreba.
Ted k te nahradni zarovce. Soucasti vicka je kontakt do auta a take
kontakt na zarovku. Zarovka je co se tyce kontaktu zcela identicka s
zarovkou G4,
kterou sezenete vsude. Lisi se to tou objimkou, ktera ale neni nutna.
Jeste se to lisi objemem zarovky, original je vetsi - myslim, ze ji
udelali
vetsi pro zvyseni zivotnosti. Ale ted to hlavni: posledni rozdil je v
tom, ze G4ka je od kontaktu k vlaknu kratsi. Bylo by potreba kontakty
prodlouzit
napajenim dratku, jinak by zarovka sotva couhala z reflektoru. Ja jsem
nezvolil G4, nybrz o neco vetsi GY 6.35 (tu sezenete taky vsude), a to
ze dvou
duvodu. Jednak ma vlakno od kontaktu idealne daleko (neni treba
prodluzovat) a jednak se sezene ve 25W verzi. GY ma kontakty silnejsi a
dal od sebe,
je treba je ohnout smerem k sobe, aby se vlezla do patice ve vicku. To
je jedina uprava. Postup je tedy z vicka vyjmout starou HP24, vlozit
novou GY a
namontovat to zpet do auta. Tu GY 6.35 ve 25W verzi mam od Osramu,
rikaji tomu Halostar Eco Superstar, pisou ze sviti jako 35W, ale neni to
pravda, i
podle lumenu sviti na tech 25W a na aute ma opravdu svit k nerozeznani
od te puvodni, kterou mam porad na leve strane. Ma udajne vetsi
zivotnost nez
ne-Eco verze 35W, od cehoz si slibuju, ze vydrzi i ve vedru auta nejakou
dobu makat.
Jeste poznamka, koupil jsem i 3W LED zarovku s diodami 5050, ale
neproleze tou dirou - dira je sotva na zarovku. Navic si nedelam iluze,
ze by svitila
stejne jasne a nevim, jak dobre by se ji tam darilo kvuli teplu. Myslim
ze na LEDky nahrzujici primo zarovku je treba dat technologii jeste rok
casu.
Moc děkuji, perfektní návod včetně nápadu jak nahradit nesmyslně drahou žárovku za 10x levnější. Udělal jsem to včera na 3008 a nemá to chybu. Jirka
OdpovědětVymazatDíky, jsem rád, že jsem Vám mohl pomoci.
OdpovědětVymazatUž je to nějaký pátek. Od té doby jsem zkoušel použít i LED (cca před dvěma lety), z čehož mám dvě další zkušenosti:
Za prvé, LED neměla standardní patici a bylo třeba napájet kontaky přímo na plíšky v objímce žárovky (ty, které tvoří kontakt do zabudované objímky v autě). V důsledku toho plíšky přestaly mít dobrý kontakt do auta a žárovky sem tam nesvítily. Přes spoustu téměř hodinářského úsilí se mi nepodařilo zajistit spolehlivost a nakonec jsem to vzdal a koupil nové patice vč. orig. žárovky.
Za druhé, LED v té době nesvítily stejně jako žárovka a v letním počasí se přehřívaly i přesto, že byly osazeny na hliníkovém odlitku. Elektronika proto žárovku vypínala a zase zapínala.
Závěr: LED namísto žárovky nepoužívat. Větší smysl dává namontovat někam LED reflektor, nejsem ale tuner a do toho jsem se nepouštěl.
Díky moc. Díky Vám, jsem to teď předělal na 3008. Dal jsem led, objednané z číny a vše ok.
OdpovědětVymazathttps://www.aliexpress.com/item/2pcs-Free-ship-High-quality-white-red-yellow-Citroen-c5-Hp24w-g4-led-car-lights-bulbs/32465093593.html?spm=2114.01010208.3.20.qr81Hu&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_2_10057_10056_10065_10068_10055_10054_10069_10059_10058_418_10073_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_4&btsid=e58993c3-a106-4e56-b4cb-3923d7420c14
Dnes som instaloval led bolo to celkom zaujimave ruky povykrucane no podarilo sa dal som tam 6W led co zodpoveda cca 600lm. https://www.aliexpress.com/item/G4-COB-12V-COB-LED-Bulbs-3W-6W-AC12V-LED-G4-COB-lamp-Replace-for-Crystal/32402793456.html?spm=2114.13010608.0.0.mnv6sy
OdpovědětVymazatDnes som instaloval led bolo to celkom zaujimave ruky povykrucane no podarilo sa dal som tam 6W led co zodpoveda cca 600lm. https://www.aliexpress.com/item/G4-COB-12V-COB-LED-Bulbs-3W-6W-AC12V-LED-G4-COB-lamp-Replace-for-Crystal/32402793456.html?spm=2114.13010608.0.0.mnv6sy
OdpovědětVymazatPřidávám poděkování.
OdpovědětVymazatVýměna dvou žárovek denního svícení 115 Kč a hodinka práce
Petfik, ten T40 treba celý vytočiť von?
OdpovědětVymazatTých cca 60 stupňov otočiť v smere hodinových ručičiek, či naopak?
Vďaka - 77adhoc@gmail.com
@Unknown T40 po hmatu zasunes do patice, pak pootocis o tech 60stupnu proti hod. rucickam (jako kdyby to byl normalni zavit) a pak patici vytahnes (cemuz obvykle pomuze mit tu T40 uvnitr a viklat s ni a soucasne tahat za patici).
OdpovědětVymazatPetfik, už som to zdarne vymenil :-)
OdpovědětVymazatKúpil som GY 6.35 Osram Halogen Star, 35W, 765 lm.
Svieti ako čert a má napísanú životnosť 2000 hodín.
Len pri zasúvaní do pätice mi na jednej pri vláknach popraskalo sklo, tak som musel opatrne vsunúť novú.
,,Uvidíme", koľko vydržia...
... a vďaka za radu a popis.
Martin
casino online slots, poker, roulette and more - drmcd
OdpovědětVymazatCasino online 강원도 출장안마 slots, 문경 출장마사지 poker, roulette and more. Learn about online slots, poker, 평택 출장마사지 roulette, and more 통영 출장샵 by 충청남도 출장안마 Dr. Gary D.